الأحد، 17 يناير 2010

حسبى الله و نعم الوكيل

هو ليه كده
ليه بيحصل فيا انا مخصوص كده
الناس بتعاقبنى عشان انا بنى ادمه لا بعرف اخبى ولا ادارى وعلى طبيعتى
للزمن مطلعش اشطر منى و معرفش يعلمنى الخبث
و الله منا عارفه مين اشطر من مين
عشان واحده بتمشى مبتسمه
تبقى خفيفه
ومش عاقله
و تافهه
الله على كلمه تافهه
كلمه جميله
توجع اوى
برافو و الله
العقل بقى بيتقاس من غير ما تتكلم مع اللى قدامك ولا كلمه
مكشوف عنهم الحجاب
بمجرد بصه
يعرفوا
انى تافهه
الله بجد
مهو طبعا
واحد عاقل
هيضحك ازاى فى دنيا مليانه بناس زى دول
و الله اكرمتكم لما اديتكم لقب ناس اصلا
خلاص
مدام حد ميهمنيش
ولا يلزمنى
انهش فى سيرته زى محب
هو حد يعنى هيروخ يقوله
هو انا كلمتى اللى هتقف فى الزور
ميعرفوش بقى
ان واحده
بتضغط على نفسها بميت جزمه عشان متخرجش بره الاخلاق و الدين اللى اتربت عليه
و تعبت عشان تتجنب اى كلمه وحشه عنها
سامحت كتير
و جاملت كتير
و فضلت فى حالها اكتر
بس اللسنه مش بتبطل
و مبقاش فيه لا اخلاق و لا احساس
عايزنى تنكه
و حطه الخلق كلها تحت رجلى و دايسه فوقيهم
ماشى
بس هتنفعونى وقتها
هتعرفوا صلحوا صورتى اللى انكسرت جوا نفسى
انا كده
مبعرفش رمادى
و الابيض عندى
مقدس
لا لف
ولا دوران
ولا مظاهر
ولا ناس يهمونى
انا هفضل زى منا هايفه و مش عاقله و تافهه و موجوعه من كل ده
وانتم افضلوا اتلكلموا براحتكم
و حسبى الله و نعم الوكيل اكبر من الكل
و قادر يجند ملايكه ترد عنى
يااااااااااااااارب


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق